1.1. Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje na služby poskytované v oblasti nezávislého a neformálneho vzdelávania nižšie uvedenými poskytovateľmi.
1.2. Skratka „OZ“ znamená zákon č. 89/2012 Zb., občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov.
2.1. Zákazník (zmluvná strana), prípadne používateľ (osoba tretia, v ktorej prospech bola zmluva uzavretá) môžu vytknúť chybu a uplatniť právo z chybného plnenia v ktorejkoľvek prevádzkarni, prípadne i sídle nižšie uvedeného poskytovateľa či poskytovateľa uvedeného na stránkach www.skolapopulo.sk v sekcii „kontakty“. Týmto poskytovateľom je:
2.2. Pre rýchlejšie vybavenie reklamácie odporúčame kontaktovať poskytovateľa, s ktorým je priamo uzavretá zmluva o poskytovaní služieb, a to pre prevádzkareň, ktorá je miestom plnenia zmluvy.
3.1. Vytknutie chyby a zvolenie práva z chybného plnenia, ktoré zákazník či používateľ uplatňuje, je potrebné uplatniť písomnou formou, a to buď v listinnej podobe, doručenej na niektorú z vyššie uvedených adries, alebo v elektronickej podobe e-mailovou správou zaslanou na jednu z vyššie uvedených e-mailových adries, a to bez zbytočného odkladu, (vykladané spravidla do 3 dní) kedy mal možnosť chybné plnenie zistiť, najneskôr však do 7 dní od prijatia plnenia. Pokiaľ tak v tejto reklamačnej lehote neučiní, nemá poskytovateľ služieb povinnosť sa reklamáciou zaoberať či jej vyhovieť.
3.1.1. Zákazník či používateľ je povinný seba či zmluvný vzťah nejakým spôsobom identifikovať, napríklad uvedením mena, priezviska alebo uvedením prideleného variabilného čísla.
3.1.2. Poskytovateľ je povinný spotrebiteľovi (zákazníkovi/používateľovi) vydať písomné potvrdenie o tom, kedy spotrebiteľ právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie spotrebiteľ požaduje.
3.2. Vytknutie chyby musí obsahovať označenie chyby, alebo ako sa chyba prejavuje. Plnenie je chybné predovšetkým vtedy, keď plnenie nezodpovedá účelu zmluvy.
3.3. Zákazník či používateľ je povinný bez zbytočného odkladu (do 3 dní) od vytknutia chyby, pokiaľ tak už neučinil, zvoliť, aké právo uplatňuje. Týmito právami sú:
3.3.1. Pri chybnom plnení, ktoré je podstatným porušením zmluvy (výklad podľa § 2002 OZ):
Prvé tri spôsoby uplatnenia práva môžu byť požadované spoločne, to platí i pre uplatnenie práva 3. a 4. spôsobom.
3.3.2. Pri chybnom plnení, ktoré je nepodstatným porušením zmluvy:
Oba spôsoby uplatnenia práva môžu byť požadované spoločne.
3.3.3. Zmena voľby práva bez súhlasu poskytovateľa je možná len vtedy, ak zákazník/používateľ žiadal nápravu chyby, ktorá sa ukáže byť neodstrániteľná.
3.3.4. Dokiaľ zákazník či používateľ neuplatní (nezvolí) právo na zľavu či neodstúpi od zmluvy, môže poskytovateľ napraviť chybu sám od seba vhodným spôsobom, nesmie tým však spôsobiť neprimerané náklady zákazníkovi či používateľovi.
3.3.5. Ak zákazník/používateľ nezvolí svoje právo z podstatného porušenia zmluvy včas, má práva ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.
4.1. Poskytovateľ alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná na odborné posúdenie chyby. Reklamácia vrátane odstránenia chyby musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci so zákazníkom/používateľom nedohodne na dlhšej lehote. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy.
4.2. V prípade oprávnenej reklamácie má reklamujúci nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov.
4.3. V prípade, že poskytovateľ vyhodnotí reklamáciu ako neoprávnenú, nie je tým dotknuté jeho právo využiť ochranu svojho práva u príslušného orgánu verejnej moci.
4.4. Poskytovateľ vydá (v písomnej forme) potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o uskutočnení nápravy a čase jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje i na iné osoby určené na uskutočnenie nápravy.
Tento reklamačný poriadok je platný a účinný od 11. 6. 2021.