V Škole Populo každoročne pripravíme na maturitné skúšky približne 400 študentov. Za posledné roky sme preto systém prípravy vypracovali do dokonalosti a chceme ho poskytnúť aj Vám. Ak sa pýtate, ako naša príprava prebieha, pripravili sme pre Vás malé zhrnutie:
Ako prvé všetko spoločne skonzultujeme. Rodičia poznajú svoje dieťa najlepšie, preto sú Vaše postrehy veľmi cenné pre následné nastavenie študijného plánu.
Všetky informácie dostanú tiež lektor či lektorka, aby s nimi mohli pracovať a prispôsobovať náplň lekcií.
Všechny informace obdrží také lektor či lektorka, aby s nimi mohli pracovat a přizpůsobovat náplň lekcí.
Lektori najprv doplnia základy z minulých rokov a precvičia problematickú látku.
Následne sa zamerajú na prácu s tou časťou maturitnej skúšky, na ktorú sa u nás študent pripravuje.
Pre každého žiaka máme pripravenú sadu testov z minulých ročníkov, s ktorými bude v priebehu kurzu pracovať. Jeden test spravidla vystačí na 2 lekcie.
Lektori žiakov zoznamujú s podobou didaktického testu a dopodrobna rozoberajú jednotlivé úlohy. Počas výučby si tak vytvárajú postupy, ako pracovať s úlohami, ktoré majú podobné vzorce.
Ku koncu kurzu si potom žiaci skúšajú napísať test v časovom limite, aby sa s ním naučili pracovať i pod stresom, ktorý ich čaká na reálnych prijímacích skúškach.
Okrem iného sa žiak učí pracovať so záznamovým hárkom a správne doňho zapisovať odpovede, aby si potom počas skúšok počínal sebaisto.
Dôraz je kladený tiež na stratégiu vyplňovania testu, teda je poučený o tom, ktoré úlohy riešiť ako prvé, ktoré si naopak nechať nakoniec, a ako postupovať v prípade, že žiak nepozná riešenie.
Ak sa u nás študent pripravuje na písomnú formu internej časti, je kladený dôraz na zoznámenie s typmi žánrových foriem a na písanie štylisticky a gramaticky správne.
Následne študenti spoločne s lektormi spracovávajú rôzne typy písomných prác, spoločne ich rozoberajú a analyzujú nedostatky, ktoré treba odstrániť.
Ak sa študent pripravuje na ústnu skúšku, musí si vypracovať osnovu k svojmu výkladu o téme, ktorú následne s lektorom štrukturuje, upravuje a dopĺňa.
Pred ústnou skúškou treba zdokonaliť ústny prejav a prezentačné zručnosti.